Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

Μαθαίνω να βλέπω






- Γιατί κάποιες εικόνες με αγγίζουν ενώ άλλες όχι;
- Γιατί ό,τι οικείο περνάει συχνά απαρατήρητο;
- Τι φταίει και βαριέμαι στο μουσείο;
- Τι είναι η ψεύτικη εικόνα και πώς μπορεί να πει μια αλήθεια;
- Αρχαιολογικοί χώροι: τι δεν καταλαβαίνουμε;
- Τι είναι το προσωπικό γούστο;
- Ποιες εικόνες με ταξιδεύουν;
- Γιατί ζωγραφίζουμε καλύτερα όταν είμαστε μικροί;
- Τι θέλει να πει –επιτέλους– ο καλλιτέχνης;
- Πώς να βλέπω πέρα απ' την εικόνα;

Τετάρτη 5/2, 19.00, Α' ΦΕΠΑ (Φοιτητική Εστία Πανεπιστημίου Αθηνών) Ούλωφ Πάλμε, 2ος όροφος, βιβλιοθήκη Vita Activa


Είμαστε όλοι δίγλωσσοι. Τη δεύτερη μας γλώσσα δεν τη μιλάμε, αλλά την διαβάζουμε όλη μέρα: είναι η οπτική γλώσσα.

Ζούμε στον κόσμο της και η εικόνα μας επηρεάζει σε όλα τα επίπεδα. Χωρίς να το καταλαβαίνει ο καθένας μας χειραγωγείται από εικόνες. Κι όμως, η οπτική αντίληψη είναι κάτι το καλλιεργήσιμο. Ο οπτικός γραμματισμός (visual literacy), ένας καινούργιος διεπιστημονικός τομέας, προτείνει ότι οι εικόνες μπορούν να διαβαστούν όπως τα κείμενα.

Το εργαστήρι μαθαίνω να βλέπω εξετάζει από κοινού την ζωντανή εικόνα και την τεχνητή εικόνα και προτείνει ένα σύστημα για την οπτική πληροφορία. Συμμετέχουμε εμπειρικά, κι όχι επιστημονικά, μέσα από ασκήσεις και παιχνίδια. Θα ξαναδούμε σαν να βλέπουμε για πρώτη φορά, αλλά και συγχρόνως με τα μάτια ενός επαγγελματία της εικόνας.

Ο Μιχάλης Καλλιμόπουλος είναι εικαστικός καλλιτέχνης και δάσκαλος. Σχεδίασε αυτό το εργαστήρι συνδυάζοντας την εμπειρία και από τις δυο του ιδιότητες. Το παρουσιάζει για πρώτη φορά τώρα, στην Vita Activa.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε όλους - προηγούμενη γνώση δεν απαιτείται. Συμμετέχοντες με μικρή παρατηρητικότητα ή με λίγη φαντασία θα το βρουν ιδιαίτερα χρήσιμο. Συνίσταται σε ανθρώπους που ασχολούνται με τις πολιτικές επιστήμες, την εκπαίδευση, ιστορία και κριτική της τέχνης, την ψυχολογία, τα ΜΜΕ και τον κινηματογράφο, τις εφαρμοσμένες τέχνες, την αρχιτεκτονική, την φιλοσοφία… και βέβαια σε ανθρώπους όλων των εικαστικών τεχνών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου