Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Αυτομόρφωση και όχι ύπνος στα αμφιθέατρα.


Ξεκινήσαμε κάτι το οποίο γίνεται μάλλον πρώτη φορά στην ιστορία του πανεπιστημίου μας. Μαζευτήκαμε φοιτητές και αντί να παρακολουθούμε σαν χάνοι αρχίσαμε να ανταλλάσσουμε απόψεις και με την τριβή να δημιουργούμε και να μεταδίδουμε γνώση ο ένας στον άλλον. Η άποψη μου και όλων των παιδιών που το ξεκινήσαμε είναι ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να μεταδοθεί η γνώση από ένα άτομο σε άλλο. Δεν συγκρίνετε με τους στείρους μονολόγους που ακούγονται συνήθως. Είδα για πρώτη φορά σε ένα αμφιθέατρο να μιλάνε όλοι, πολλοί από αυτούς και με πάθος και να γίνεται ένας υπέροχος διάλογος. Όσο δεν έχουμε καθηγητή αυτό θα συνεχίζεται. Και όταν έρθει ίσως να μιλήσουμε και να συνεχιστούν να γίνονται με αυτόν τον τρόπο οι διαλέξεις (πλέον συζητήσεις). Επίσης αν τελικά δεν θα έχουμε καθηγητή, υπάρχουν πολλοί καθηγητές που έχουν ακούσει το εγχείρημα που ξεκινήσαμε, θέλουν να μας βοηθήσουν όπως ο κ. Πατώκος που ήδη μας έχει στείλει τις διαλέξεις του στην Θεωρία Παιγνίων από τα μαθήματα που κάνει στο Λονδίνο, ο 
κ.Βαρουφάκης και ο κ. Θεοχαράκης μέχρι στιγμής.

Για την επόμενη εβδομάδα έχουμε για όποιον δεν ήρθε να διαβάσουμε μέχρι το τέλος του δεύτερο κεφαλαίου το βιβλίο του Βαρουφάκη για τα παίγνια. Διαβάστε κρατήστε σημειώσεις και ελάτε να συζητήσουμε για πράγματα που μας εντυπωσίασαν, ή τις ιδέες που δημιουργήθηκαν από αυτά ή τέλος να  λύσουμε τις απορίες ο ένας στον άλλον.

Περιληπτικά για αυτά που μιλήσαμε σήμερα: Μιλήσαμε αρχικά για τον Ιστορικό Υλισμό και το πώς επηρέασε τον κόσμο, στη συνέχεια παραθέσαμε αρκετά ιστορικά στοιχεία για το πως ξεκίνησε η σκέψη και η θεωρία των παιγνίων που αυτή ήταν το δεύτερο μπαμ μετά τον ιστορικό υλισμό που ταρακούνησε τις κοινωνικές επιστήμες και έδωσε μια άχαρη ελπίδα ότι μπορούν δηλαδή να ενωθούν οι θετικές με τις κοινωνικές επιστήμες.  Ο Νίκος ανέλαβε την εισαγωγή και να πει τους εισαγωγικούς ορισμούς που χρειάζεται κανείς να ξέρει πριν μπει στα βαθιά νερά. Έπειτα αναφερθήκαμε για τα στατικά και τα δυναμικά παίγνια και αναλύσαμε τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ τους και το πώς αλλάζουν οι επιλογές των προσώπων ανάλογα με τον αν υπάρχει η όχι δυναμικότητα. Παίξαμε με ένα παιγνίδι με παίγνια που μας είχε πει κάποτε ο Βαρουφάκης. Αναφερθήκαμε στο δίλλημα του φυλακισμένου όπου η Αναστασία με τον Φίλιππο μας το παρουσίασαν στο πίνακα. Τέλος το παρακάτω υπέροχο βίντεο: http://www.youtube.com/watch?v=2d_dtTZQyUM

Με αγάπη,
Ριχάρδος


Υ.Γ. Καλό θα είναι τέτοιες δράσεις να γίνονται σε όλα τα τμήματα της Ελλάδας. Αυτός είναι και ο λόγος που μεταδίδω το παραπάνω κείμενο. Οι φοιτητές δεν είναι μαριονέτες που κάθονται και απλά ακούν τους καθηγητές τους. Τέλος, θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε όλο αυτό το εγχείρημα στο πρόγραμμα των σπουδών του τμήματός μας. Να προτείνουμε δηλαδή να γίνονται μαθήματα στα πρότυπα συζητήσεων από φοιτητές, και μόνο αν δούμε ότι έχουμε ανάγκη κάποιον να μας εξηγήσει πιο εμπεριστατωμένα κάποια πράγματα να προσκαλούμε καθηγητή.

2 σχόλια:

  1. γιατί η σελίδα θεωρείται ως '' ανεπιθύμητη'' σελίδα από το σύστημα , γνωρίζετε κατι να μου πε'ίτε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή